Skuteczne diety, suplementy i tabletki na odchudzanie

Home » Diety » Z cyklu „jak szybko schudnąć”: dieta Kopenhaska

Z cyklu „jak szybko schudnąć”: dieta Kopenhaska

Dieta kopenhaska to 13-dniowa dieta.

Pomaga nie tylko zmniejszyć znaczną masę w krótkim czasie, ale zmienia metabolizm organizmu w mniej niż dwa tygodnie. Ponadto zmiany metabolizmu pozostają po zakończeniu diety, co ułatwia schudnięcie w przyszłości.
Z całą pewnością można schudnąć po 13-dniowym planie (do 10kg), ale nie z powodu magicznej kombinacji żywności, raczej w wyniku poważnych ograniczeń kalorycznych.

Dieta kopenhaska

Wszyscy zdają sobie sprawę, że zasada utraty wagi jest bardzo prosta. Należy sprawić, aby dzienne spożycie kalorii było niższe niż zużycie energii, różnica między większym, a nie szybszym. Różnica jest duża, istnieją dwie opcje: albo wydłużyć linię czasową albo zwiększyć dzienną różnicę energii.

Co to jest dieta kopenhaska 13-dniowa?

Choć 13-dniowy plan diety trwa mniej niż dwa tygodnie, jest on bardzo surowy i może być bardzo trudny do przestrzegania. Dieta określa dokładnie to, co należy spożywać przez cały czas trwania programu. Dokładne szczegóły 13-dniowej diety będą się różnić w zależności od tego, kto ją zaleca, ale wiele odmian jest wyraźnie powiązanych. Oto niektóre z ograniczeń, które prawdopodobnie znajdują się w różnych wersjach diety kopenhaskiej.

  •  Nie należy używać gumy do żucia.
  •  Nie wolno pić alkoholu.
  •  Nie stosować oleju do przygotowywania potraw.
  •  Nie stosować sosu sałatkowego.
  •  Żadnych słodzików, takich jak cukier i miód.
  •  Nie spożywać żywności niewymienionej na planie diety kopenhaskiej.
Dieta nie zezwala na żadne zamienniki. Zaleca się picie dużej ilości wody. Niektóre doniesienia pozwalają na stosowanie soli i pieprzu. Inni nie dopuszczają soli. W 13-dniowej diecie, należy jeść każdy posiłek zgodnie z zaleceniami. Według różnych źródeł podczas 13-dniowej diety można jeść dwa do trzech dań dziennie, składających się z mieszanki kawy, warzyw, takich jak marchew, szpinak i seler. Ponadto w skład diety może wejść sok pomarańczowy, jabłkowy, jogurty i produkty białkowe. Ogółem ilość przyjmowanych kalorii różni się znacznie z dnia na dzień, ale spożycie kalorii jest bardzo niskie w całej diecie.

Jeśli dieta kopenhaska będzie ściśle przestrzegana, waga zmniejsza się znacznie szybciej z powodu ogromnego spadku zawartości węglowodanów i tłuszczów, które już nie są spożywane. Osoba przebywająca na tej diecie spożywa około 600 kalorii dziennie.
Ten typ diety jest bardzo przydatny dla kobiet, które chcą zmniejszyć rozmiar swojego ciała. Lekarze i dietetycy twierdzą, że dieta kopenhaska nie jest zdrową dietą, ponieważ polega ona na eliminowaniu niektórych produktów żywnościowych. Ich zdaniem taki sposób odżywiania nie jest zaliczany do dobrze zbilansowanej diety.

Jakie są pozytywne i negatywne aspekty stosowania diety kopenhaskiej?

Należy stwierdzić, że wszystkie diety mają swoje negatywne punkty – dieta kopenhaska nie jest ich pozbawiona.

 Jakie są negatywne punkty diety kopenhaskiej ?

  • Nie dostarcza organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych, co utrudnia skupienie uwagi i zaburza koncentrację. Człowiek może być podirytowany, osłabiony i senny.
  • Może dokuczać ciągłe odczuwanie głodu, zaburzając zdolność ostrości postrzegania. Pomocą w takich problemach jest częste picie wody i różnych rodzajów herbaty.
  • Dieta kopenhaska może powodować choroby jelit i nerek.

Kto nie powinien stosować tej diety?

Każda osoba, która wykonuje tym czasie pracę fizyczną lub umysłową, nie powinna stosować diety niskokalorycznej, takiej jak dieta kopenhaska. Każdy, kto choruje na choroby przewlekłe również nie powinien jej podejmować, ponieważ może doprowadzić do osłabienia układu odpornościowego i zwiększyć możliwość nasilenia objawów chorobowych.

Pozytywne efekty diety kopenhaskiej

  • Nadwaga nie powróci po utracie nadmiernej ilości kilogramów co oznacza, że nie doświadczy się „efektu jo-jo”.
  • Zwiększy się metabolizm organizmu i utracone kilogramy nie powrócą przez dwa lata. Ponowne przystąpienie do odchudzania przyniesie kolejne pozytywne rezultaty. Po dwóch latach można przejść następną kurację odchudzającą opartą na diecie kopenhaskiej.
  • Kobiety, które stosują tą dietę, zauważają mniejszą ilość cellulitu.

Dlaczego dieta kopenhaska jest lepsza od innych?

W porównaniu z dietą 1000 kalorii, efekty zrzucania nadwagi są szybciej zauważalne, nie trzeba przebywać na diecie niskokalorycznej miesiącami wystarczy tylko 13 dni. Na pewno ta dieta jest smaczniejsza niż dieta kapuściana, zjadanie dużych ilości zupy z kapusty jest dobre tylko dla jej miłośników, poza tym rezultaty w utracie wagi są nieporównywalne. W tym przypadku zwycięża dieta kopenhaska.

Jeden komentarz

  1. Sam korzytsam z diety diety kopenhaskiej i efekty są super ! Moim zdaniem najlepsza dieta ever! Pozytywne efekty diety kopenhaskiej jak najbardziej są widoczne!

Dodaj odpowiedź

Twój email nie będzie widoczny

*