Skuteczne diety, suplementy i tabletki na odchudzanie

Home » Porady » Efekt jojo

Efekt jojo

thick-373064_1920

Efekt jojo to wahania wagi ciała, polegające na następującym kolejno po sobie chudnięciu i tyciu. Każda dieta powinna być dopasowana do potrzeb indywidualnego organizmu. Prawidłowe i skuteczne odchudzanie opiera się na cierpliwości, wytrwałości oraz systematyczności. Próby przeprowadzane z różnymi dietami i głodówkami często kończą się nawracającym efektem jojo. Chudniemy i równie szybko wracamy do poprzedniej wagi lub co gorsza nabieramy jeszcze więcej kilogramów. Nasze ciało podczas głodówki mobilizuje się i zachowuje jak gdyby szykowało się na cięższe czasy. Metabolizm spowalnia, zaczyna się czas magazynowania. Tylko odpowiednia wiedza o organizmie i procesach w nim zachodzących stanowi podstawę dobrania właściwej, zdrowej diety bez efektu jojo. Nie powinniśmy stosować kuracji zasłyszanych od znajomych. Trzeba o nich wpierw poczytać, coś się dowiedzieć, w razie wątpliwości skorzystać z porady dietetyka lub lekarza. Nie istnieje dieta, która pozwala np. w trzy dni schudnąć 10 kg. Nagła utrata wagi z późniejszym efektem jojo niesie dla organizmu niekorzystne skutki zdrowotne. Tempo chudnięcia jest indywidualną cechą każdego człowieka. Zależy od różnych czynników m.in. płci, wieku, wagi, stanu zdrowia, styl życia oraz czynników genetycznych. Najpierw chudniemy szybko, później nasz organizm przystosowuje się do nowego trybu życia i proces chudnięcia zwalnia. Latem łatwiej jest zrzucić zbędne kilogramy, zimą trudniej. Szybciej tracą kilogramy osoby z większą masą ciała. Ludzie z problemami chorobowymi (zaburzenia endokrynologiczne, choroby cukrzycy, tarczycy, wątroby) mają zupełnie odmienny proces chudnięcia. Najbardziej optymalne tempo odchudzania to utrata masy ciała od 0,5 do 1kg tygodniowo. Takie tempo chudnięcia zapobiega wystąpieniu tzw. efektu jojo. Stosując ćwiczenia fizyczne oraz dietę nie zawsze chudniemy. Dzieje się tak dlatego, że następuje utrata tkanki tłuszczowej, przy jednoczesnym wzroście masy mięśniowej.

Źle przeprowadzona dieta osłabia organizm, wpływa niekorzystnie na nasze zdrowie, spowalnia metabolizm i przyczynia się do efektu jojo.

Zdrowa zbilansowana dieta, regularne posiłki, nieprzejadanie się, znajomość kaloryczności produktów i odpowiedni wysiłek fizyczny to elementy, które pozwolą uniknąć efektu jojo.

 

Dodaj odpowiedź

Twój email nie będzie widoczny

*