Skuteczne diety, suplementy i tabletki na odchudzanie

Home » Suplementy odchudzające » Błonnik witalny – opinie

Błonnik witalny – opinie

 

Błonnik zawierają wszystkie produkty pochodzenia roślinnego, składa się on głównie z celulozy, które nie jest trawiona. Błonnik wspomaga odchudzanie, przyspiesza przemianę materii i oczyszcza organizm. Zmniejsza apetyt, gdyż wchłania wodę z przewodu pokarmowego. Dodatkowo spowalnia wchłanianie węglowodanów i utrzymuje właściwy poziom cukru we krwi. Popularna inulina i glukomannan są odmianami błonnika.

Błonnik pomaga utrzymać układ trawienny w dobrej kondycji, reguluje on pracę jelit, skutecznie przeciwdziała zaparciom i biegunkom.

 

opinie o błonniku witalnym

Błonnik na zaparcia

Kiedy cierpisz na zaparcia, twój organizm produkuje suche i twarde stolce co może prowadzić do hemoroidów, przepukliny i żylaków.

Błonnik pomaga wchłaniać wodę z jelita grubego, przez co stolec staje się miękki i łatwiejszy do wydalenia. Dlatego cierpiąc na zaparcia należy stosować dietę bogatą w błonnik.
Błonnik, a biegunka

Biegunka występuje wtedy gdy jest zbyt dużo wody w okrężnicy, a błonnik wchłania nadmiar płynów z jelita, a więc zapobiega biegunce.
Ile należy jeść błonnika?

Przeciętnie zjadamy 15g błonnika dziennie, co jest stanowczo za mało. Dietetycy zalecają spożywanie 25g błonnika kobietą i 38g dla mężczyzn.

Większą ilość zjadanego błonnika należy wprowadzać do diety powoli, aby uniknąć skurczów i wzdęć, przez okres 2-3 tygodni, pijąc przy tym dużo wody. Najlepiej zacząć od 7g błonnika dziennie i zwiększać jego ilość co tydzień, aż dojdziemy do 25-38g na dobę.

Możemy zacząć np. od (ilość występującego błonnika podana w g):

Filiżanki płatków owsianych (4g) i gruszki (4g) na śniadanie

Duże jabłko na przekąskę (4,5 g)

Sałatka z: 3 szklanki sałaty rzymskiej (3g), ¼ szklanki posiekanego selera (2 g), i mały pomidor (1,4 g) dodatek do obiadem

Pół szklanki gotowanego szpinaku (7g) jako dodatek do obiadu

Prostszym sposobem jest zjedzenie 3 suszonych fig, które zawierają 10,5g błonnika i zaspokajają nasze dzienne zapotrzebowanie na błonnik.

Rodzaje błonnika

Istnieją drwa różne typy błonnika: rozpuszczalny i nierozpuszczalny, oba są bardzo ważne dla prawidłowej pracy organizmu.

Błonnik rozpuszczalny absorbuję wodę w jelitach i zapobiega biegunkom. Błonnik nierozpuszczalny, który nie jest trawiony pomaga na zaparcia ale w dużej ilości może powodować biegunki.
Występowanie i rodzaje błonnika

Błonnik nierozpuszczalny (popularny błonnik na odchudzanie) jest na ogół na skórce czyli na zewnątrz owoców, warzyw i całych ziaren. Błonnik rozpuszczalny jest w środku.

Błonnik rozpuszczalny ma dodatkową zaletę – pomaga obniżyć poziom cholesterolu i poziom cukru we krwi.

błonnik witalny sposobem na odchudzanie

Błonnik rozpuszczalny:

  • Owies
  • Fasola, groch i inne rośliny strączkowe
  • Słodkie ziemniaki
  • Jabłka
  • Mango
  • Śliwki
  • Jagody
  • Brzoskwinie
  • Kiwi
  • Figi

Błonnik nierozpuszczalny:

  • skórki owoców
  • skóry z fasoli
  • skóry ziemniaków (zwłaszcza, gdy są chrupiące, ale unikaj frytek, które są bogate w tłuszcze)
  • pełnoziarniste, otręby pszenne, produkty zbożowe i z całych ziaren
  • brązowy ryż
  • nasiona
  • brokuły
  • szpinak
  • marchew
  • ogórki
  • seler
  • sałata
  • cukinia
  • pomidory
Jeśli chcesz schudnąć szybko i bezpiecznie, zapoznaj się z naszym rankingiem tabletek na odchudzanie.
Dzięki niemu wybierzesz produkt najbardziej dopasowany do swoich potrzeb i kupisz go tanio bezpośrednio na stronie producenta.
Szukane frazy:
  • Dobroczynne właściwości selera dla opinii odchudzania

15 komentarzy

  1. Moja dieta zawiera błonnik pokarmowy i błonnik pszenny… Jam średnio 40g błonnika na dobę, i jak dotąd i nie mam problemów z nadwagą… Wiem słyszałam że powinno ograniczyć się do 30g… Błonnik wchłania wodę i można się odwodnić, jeśli się mało pije … Ale czuję się świetnie, więc jem błonnika ile chcę …

  2. Ja stosuję błonnik wraz z wyciągiem z jagód acai dostępny tutaj acaiberry900. Jestem zadowolona i polecam!

  3. Uważasz, że jedzenie ponad 30 gramów błonnika dziennie mogłyby utrudnić utratę wagi ???

  4. Definitywnie nie … Jest rzeczywiście teraz dieta która nazywa się błonnik35 która jest oparta na dążeniu do jedzenia 35 gramów błonnika na dobę i wygląda się wspaniale

  5. Ja uważam że co za dużo, to niezdrowo.

  6. Błonnik wciąga wodę – tak upewnij się, że pijesz wystarczającą ilość wody do zjadanego przez ciebie błonnika. W przeciwnym razie możesz mieć zaparcia. Ponadto, nie wiem czy wiesz, że jedzenie zbyt dużo błonnika może hamować wchłanianie witamin / minerałów. Jeśli dieta jest tak bogata w błonnik tylko tymczasowo, to prawdopodobnie nie będzie to miało żadnych skutków długoterminowych dla Twojego zdrowia i oczywiście będzie pomocne w utracie wagi.

  7. Jem błonnik pokarmowy każdego dnia. Naprawdę podoba mi się, w jaki sposób wypełnić mnie tak długo.

  8. Wiem, jadłem dużo błonnika (na ogół około 60 g dziennie z diety 1200 kalorii). Nigdy nie myślałem, że to problem, ponieważ piłem tony wody. W ubiegłym tygodniu jednak spojrzałem na siebie i miałem brzuch jak w ciąży. Brzuch pracował tak ciężko i był taki nadęty to było niewiarygodne. Więc postanowiłem wrócić z powrotem do 30-40g błonnika dziennie i od tego czasu nie miałem żadnych problemów.

  9. Jem błonnik pokarmowy codziennie i jeszcze inne źródła błonnika i nadal borykam się z nadwagą!!! 🙁

  10. GrzesiekSocha

    Istnieją dwa rodzaje błonnika, rozpuszczalny i nierozpuszczalny. Błonnik nierozpuszczalny jest rzeczą, którą nie możemy strawić, i wypełnia jelita i okrężnice. Domyślam się, że 75 g błonnika tego typu może spowodować duży problem. Wiem, że to będzie dla mnie. Wiąże cukier, pochłania wodę i zmniejsza cholesterol i inne takie usuwa z organizmu.

  11. Oba typy są istotne dla dobrego trawienia i zdrowia. Ale jak ktoś powiedział powyżej, zbyt duża ilość niczego nie jest dobra.

  12. Dietetyk mi powiedział że błonnik doskonale nadaje się do utraty wagi, ponieważ również powoduje uwalnianie hormonu chemicznego, który mówi, mózgowi, że jest mnóstwo jedzenia i że jesteśmy najedzeni To daje nam możliwość ograniczenia kalorii bez spowalniania metabolizmu i uniknięcia uczucia głodu.

  13. Najważniejsze to pić duże ilości wody aby uniknąć problemów z zaparciami i się nie odwodnić…..

  14. Jem średnio ponad 50 g błonnika dziennie. Jem wszystko – świeże warzywa i produkty pełnoziarniste, płatki owsiane.

  15. Miałem takie problemy z zaparciami rok temu, że znalazłem się w szpitalu dwa razy. Przetestowałem wszystkie leki przyspieszające ruch robaczkowy jelit i nic. Jeżeli nie dostarczę dziennie ponad 40 gramów błonnika, czuję, że następnego dnia zaczną się problemy. Piję dużo wody. Próbowałem suplementów błonnika i z zaparciami było tylko gorzej. Najlepiej jest jeść naturalny błonnik. Dieta bogata w błonnik jest najlepszym lekarstwem dla mnie.

Dodaj odpowiedź

Twój email nie będzie widoczny

*